poniedziałek, 16 listopada 2015

[7] 1 rok szkolny - 10 miesięcy, czyli ''Eleonora i Park'' autorstwa Rainbow Rowell.






Tytuł: Eleonora i Park
Autor: Rainbow Rowell
Tytuł oryginału: Eleonor&Park
Tłumaczenie: Magdalena Zielińska
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 16 marca 2015
Liczba stron: 340
Cykl: ---





Opis: 
Eleonora... nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.

Park... Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się podoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.

Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastoletnich urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą - dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by dać jej szansę.





Sierpień, Rok 1986...

Autorkę Rainbow Rowell,  możemy kojarzyć z jej najnowszą książką wydaną w Polsce pt.''Fangirl'' . Ja jednak zabrałam się najpierw do przeczytania "Eleonory i Park'a".Ta książka jako pierwsza została wydana w Polsce.
Pierwsze co mi się rzuciło w oczy, to piękna, minimalistyczna okładka, która pojawiała się praktycznie wszędzie. Musiałam po nią również sięgnąć, ze względu na rozgłos jakim się cieszyła, i nadal cieszy.



Cała historia zaczyna się w autobusie, gdy Eleonora jako nowa uczennica nie zna nikogo, a tym samym nie ma swojego miejsca w autobusie. Na szczęście z pomocą przybywa Park.


"-Siadaj tu- odezwał się. Wyszło dość gniewnie. Nowa patrzyła na niego, jakby nie mogła zdecydować, czy jest dupkiem, czy nie. - Jezu- powiedział cicho, wskazując głową miejsce obok siebie. - Kurwa, po prostu usiądź wreszcie."



Może ich znajomość nie zaczęła się zbytnio dobrze, ale Eleonora miała zapewnione miejsce w autobusie. Z każdym mijającym dniem, oboje się do siebie zbliżali. Zaczęło się od nieśmiałego spoglądania przez ramię, aby przeczytać komiks.
Uczucie na początku nieśmiałe, przerodziło się w miłość. Czy ta historia miłości zakończy się happy endem?
"Eleonora miała rację - nigdy nie wyglądała ładnie. Wyglądała jak dzieło sztuki, a sztuka nie może być po prostu ładna; sztuka ma wywoływać emocje."




Głównymi bohaterami jak sam tytuł mówi są:

Eleonora i Park.
Poznajemy ich gdy mają szesnaście lat.

Eleonora jest postacią wstydliwą, ma trudną sytuację w domu, dużo rodzeństwa i dziwny styl , który mi się w niej podoba. Nie należy również do szczupłych osób.

Park w połowie Azjata, ma brata, dzięki "znajomością" ma zapewnione miejsce w autobusie.

Bohaterowie są dobrze wykreowani, a w szczególności Elonora, gdyż nie jest idealna, ale to dzięki temu staje się wiarygodniejsza. Jest to dużym plusem dla autorki, ponieważ w książkach rzadko można spotkać puszystych bohaterów, a przecież na świecie jest wiele rodzajów ludzi.





"-Twoje imię się jakoś zdrabnia? [...]- Tak, Eleonora.- A nie Nora albo Elo, albo Lena, albo Lenny, Albo Elle...?- Usiłujesz mi wymyślić zdrobnienie?- Nie, uwielbiam twoje imię. Nie chcę się pozbywać ani jednej jego sylaby."


Podobają mi się książki, które są pisane z obu perspektyw: ze strony męskiej jak i zarówno damskiej. Dzięki temu możemy poznać emocje i odczucia, które towarzyszą bohaterom. Mocną stroną także jest czas, czyli lata 80-te dwudziestego wieku (rok 1986). Dobrze że akcja, nie dzieje się w współczesnych czasach, gdyż to nadaje książce wyjątkowy klimat. Komiksy, kasety, walkmany to naprawdę świetna sprawa! :D
Są mocne strony, ale także są i słabe, są zalety i są wady, i tak też musiało stać się podczas czytania "Eleonory i Parka". Chyba każdy chciał się zagłębić w jej treść, i ja musiałam spróbować! Ale jak dla mnie książka trochę zbyt przesłodzona i zakończenie nie należy do moich ulubionych. (przeczytajcie, a się sami dowiecie o czym mówię). Jednakże nie żałuję czasu, który poświęciłam na tę książkę, mimo tego iż nie za bardzo przypadła mi do gustu, to jednak cieszę się, że miałam przyjemność ją przeczytać. 


6/10 
                                                                                             ★★★★★★☆☆☆☆


Czytaliście, macie zamiar przeczytać? Jakie są wasze odczucia, co najbardziej się wam podobało?

Wyniki wyszukiwania

(Ps strasznie podobają mi się fan arty z tej książki)
Gorąco pozdrawiam i całuję 
~Bacha

14 komentarzy:

  1. Oceniłam tę książkę dokładnie tak samo jak Ty. Zawiodło mnie w niej kilka rzeczy i na pewno nie była tak dobra, jak się spodziewałam, jednak czytało się ją całkiem lekko i przyjemnie ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także się spodziewałam czegoś więcej, chociażby po tak wielu dobrych opiniach.
      Książkę rzeczywiście czytało się lekko :D

      Usuń
  2. Kocham tą książkę! Uczyniła moje życie piękniejszym :D <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie czytałam, ale lubię bohaterów którzy są zwykli. Mają wady i niedoskonałości oraz swoje plusy i zalety. Dzięki temu nie są bezbarwnie idealne. Myślę że w przyszłości przeczytam tę książkę ( w każdym razie trafia na niekończącą się listę: Do przeczytania KONIECZNIE!). A fan arty są po prostu zachwycające...
    Pozdrawiam
    Randaksela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bohaterowie zachwycają na swój sposób, kiedy nie są idealni, pod każdym względem, tak jak Eleonora :D I to mi się podoba w książkach.
      (Co do "niekończącej się listy" mam obawy :D)

      Usuń
  4. Bardzo miło ją wspominam. Choć nie była nie wiadomo jak porywająca, dzięki swojemu klimatowi nie mogłam się od niej oderwać :) Masz rację, fan arty do książki są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę od jakiegoś czasu mam w planach. Zamierzam ją w najbliższym czasie przeczytać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie poznam twoją opinię, na temat tej książki. :D

      Usuń
  6. Te fanarty są przecudowne, nie mogę się napatrzeć zwłaszcza na ten ostatni <3
    "Eleonora i Park" to książka, która podoba mi się dużo bardziej od "Fangirl". Co prawda ma kilka wad (doskonale cię rozumiem z tym zakończeniem, nie mogłam uwierzyć, że autorka zostawiła to w takim momencie, ale wydaje mi się, że autorka ma po prostu taki styl - w "Fangirl" zakończenie również jest bardzo otwarte), ale mnie ta słodycz bardziej urzekła, niż mi przeszkadzała.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... "Fangirl" jeszcze przede mną, może spodoba mi się bardziej (szczerze to jestem strasznie ciekawa tej książki). Co do zakończenia, też nie mogłam w to uwierzyć, czułam niedosyt :D.

      Usuń
  7. Nie czytałam jeszcze nic od tej autorki, ale mam ochotę przeczytać tę książkę :D
    Więc dopisuję do listy ^^
    A te fan arty są piękne :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do książki przeczytaj, a sama ocenisz, tak będzie najlepiej :D.
      (Ach te listy, zamiast maleć wzrastają :D )
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  8. Nie czytałam jeszcze tej książki, ale przy najbliższej okazji przeczytam :D
    A po za tym doszła zakładka i jest naprawdę cudowna :D Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka lekka, a samo jej przeczytanie zajmuje zaledwie kilka dni. (Ci się może bardziej spodoba :D)
      Cieszę się, że zakładka ci spodobała :D
      Pozdrawiam

      Usuń