piątek, 26 lutego 2016

[25] Zagubiony Heros-Rick Riordan







Opis:
JASON MA PROBLEM. Kiedy budzi się w autobusie pełnym nastolatków jadących na szkolną wycieczkę, nie pamięta niczego. Wszystko wskazuje na to, że ma dziewczynę, Piper, i najlepszego przyjaciela, Leona. Są uczniami Szkoły Dziczy, szkoły z internetem dla ,,złych dzieciaków''. Co Jason zrobił, że skończył w takiej szkole? I gdzie właściwie jest? Jason nie wie nawet, kim jest. Wie tylko, że to wszystko wygląda bardzo źle.
PIPER MA SWOJĄ TAJEMNICĘ. Jej ojciec, słynny aktor filmowy, przed trzema dniami gdzieś zaginął, a ona miała sen, w którym tata ma jakieś poważne kłopoty. Piper nie potrafi odkryć znaczenia tego snu, nie rozumie też, dlaczego jej chłopak, Jeson, nagle jej nie poznaje. Podczas szkolnej wycieczki wybucha dziwna burza, podczas której atakują ich straszne potwory. Piper, Jason i Leo zostają przeniesieni do miejsca zwanego Obozem Herosów. Piper czuje, że musi za wszelką cenę znaleźć odpowiedź na dręczące ją pytania. 
LEO MA NIEZWYKŁE ZDOLNOŚCI TECHNICZNE. Kiedy w Obozie Herosów przydzielają mu domek pełen narzędzi i części maszyn, czuje się jak w domu. Ale dzieją się tam również dziwne
rzeczy. Wszyscy mówią o ciążącej na domku klątwie i o jakimś chłopaku, który zaginął. Mało tego, jego współtowarzysze twierdzą że wszyscy - łącznie z nim - są dziećmi jakiś bogów. Czy ma to coś wspólnego z utratą pamięci przez Jasona albo z tym, że Leo wciąż widzi jakieś duchy?






Tytuł: Zagubiony Heros
Autor: Rick Riordan
Tytuł oryginału: The Lost Hero
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data wydania: 29 czerwca 2001
Liczba stron: 520
Cykl: Olimpijscy herosi (tom 1)





''Zagubiony Heros'' to pierwszy tom cyklu Olimpijskich herosów, wydarzenia w nim dzieją się niedużo po ''Ostatnim olimpijczyku''. Jeśli ktoś nie czytał poprzednich przygód Percy'ego Jacksona to recenzja może zawierać spoilery! Kronos przegrał wojnę, Tyfon został pokonany, Luke poświęcił swoje życie, Annabeth i Percy są razem, a Thalia jest jedną z łowczyń Artemidy.



Jason to młody heros, który budzi się w autobusie pełnym nastolatków i nie wie kim jest, nie jest w stanie sobie przypomnieć jak znalazł się w tym miejscu i kim są otaczający go ludzie. W głowie ma pustkę, jego wspomnienia zostały wymazane. Dowiaduje się, że ma dziewczynę Piper i przyjaciela Leo, którzy razem tworzą zgraną paczkę. Moneta, którą znajduje przy sobie pomaga mu w walce z potworami. Dzięki pomocy Annabeth dostają się do Obozu Herosów, gdzie jak się okazuję dowiadują się o istnieniu bogów greckich.




''Najszlachetniejszych, najdzielniejszych czynów dokonuje się z miłości.''


Hera, została porwana. Przepowiednia mówi o siedmiorgu herosach, którzy wezmą udział w nowej przygodzie z którą przyjdzie się zmierzyć. Kto weźmie w niej udział?
Percy zaginął. Olimp zamilkł. Coś straszniejszego od Kronosa zaczyna się budzić. Jason, Piper i Leo wyruszają w nieznane im tereny. Zmierzą się z osobami, którym nie wolno ufać.


Tom 1 ''Olimpijskich herosów'' jest równie ciekawy co cykl ''Percy Jackson i bogowie olimpijscy'', Rick Riordan wiele razy zaciekawił mnie i zaskoczył, zanim zdałam sobie sprawę, przeczytałam książkę. Bohaterowie przypadli mi do gustu, szkoda tylko, że wszystko skończyło się tak szybko. Już sięgam po następną część, mam nadzieję, że też mi się spodoba.
Kto z was już przeczytał tą książkę? Podobała wam się? Co myślicie o książkach Ricka Riordana?


Moja ocena:8/10
~Juta 

7 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze nic tego autora, ale bardzo chciałabym poznać serię o Percym Jacksonie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również nie miałam do czynienia wcześniej z tym autorem, ale może kiedyś to zmienię ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Rav http://swiatraven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. DO tej pory czytałam jedynie "Złodziej pioruna" tego autora i bardzo mi się podobało. Wprawdzie jest to raczej książka przeznaczona dla młodszych osób, to nadal miło odprężyć się przy takiej lekturze :)

    Pozdrawiam
    Przygody mola książkowego

    OdpowiedzUsuń
  4. Super recenzja. Bardzo mnie zaciekawiłaś. Przeczytałam Złodzieja pioruna i chyba też drugą część, a teraz czuję że będę musiała to kontynuować. Film bardzo mi się podobał Złodziej pioruna oglądałam już wiele razy. Na pewno spróbuję w najbliższym czasie kontynuować czytanie książek tego autora.
    Pozdrawiam cieplutko
    http://wiktoriaczytarazemzwami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten Percy Jackson chodzi za mną od paru miesięcy i nadal nie mogę się za niego zabrać, bo wciąż kupuję inne książki (a to promocja, a to ładniejsza okładka itp.)
    Obserwuję, zapraszam do mnie (gdzie też trochę o książkach, ale nie tylko) i jeśli ci się spodoba mam nadzieję, że również zaobserwujesz :)
    http://roksanaphotoechelon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki tego autora <3 <3 Muszę w końcu upolować serię "Olimpijskich Herosów" :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Riordana i serię o Percym. Tę książkę również czytałam i choć spodobała mi się, nie urzekła mnie tak jak inne powieści tego autora :>
    Pozdrawiam,
    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń