środa, 10 lutego 2016

[20] Klątwa Tytana - Rick Riordan




Opis:

Kiedy Percy Jackson dostaje od swojego najlepszego kumpla Grovera pilną wiadomość z prośbą o pomoc, natychmiast przygotowuje się do walki. Przyjaciele ruszają na ratunek i odkrywają, że Grover spotkał kogoś wyjątkowego: dwoje potężnych dzieci półkrwi o nieznanym pochodzeniu. Ale to nie wszystko, co ich czeka. Król tytanów Kronos uknuł najbardziej podstępny ze swoich planów, a młodzi herosi maja być jego ofiarami. Nie tylko oni są w niebezpieczeństwie. Przebudził się starożytny potwór zdolny zniszczyć Olimp, a Artemida, jedyna bogini, która potrafi go wytropić, zaginęła. Percy i przyjaciele wraz z Łowczyniami Artemidy mają tylko tydzień, żeby odnaleźć porwana boginię i rozwiązać tajemnice potwora, na którego polowała. A po drodze będą się musieli zmierzyć z najniebezpieczniejszym wyzwaniem: mrożącą krew w żyłach klątwą tytana.  


Tytuł: Klątwa Tytana
Autor: Rick Riordan
Tytuł oryginału: The Titan's Curse
Tłumaczenie: Agnieszka Fulińska
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data wydania: 10 marca 2010
Liczba stron: 312
Cykl: Percy Jackson i bogowie olimpijscy (tom 3)



Kolejny przepełniony akcją tom przygód herosów, którzy są mi coraz bardziej bliscy. Dzięki ''Klątwie tytana'' poznajemy bardzo dużo nowych bohaterów, którzy w tej części odegrają ważna rolę. Mimo iż misja jest niebezpieczna, a czas który im pozostał zmniejsza się z każda chwilą, chcą stanąć na wysokości zadania i wyruszyć na ratunek, który ocali Olimp jak i cały świat. Czy zdołają ocalić wszystkich, którzy są w poważnych tarapatach, jesteśmy w stanie dowiedzieć się tylko w jeden sposób a mianowicie czytając trzeci tom, niesamowitych przygód nastoletnich bohaterów.

-Czuję, że zbliża się haiku.
Łowczynie jęknęły. Najwyraźniej nie było to ich pierwsze spotkanie z Apollinem.
Odchrząknął i uniósł ręce w dramatycznym geście.
"W śniegu trawa się zieleni
Artemis woła o pomoc
Ależ ze mnie ciacho"
-Ostatni wers jest za krótki.[...]Co byś powiedział na "Ale ze mnie przemądrzały typ"?

W tej części poznajemy bliżej córkę Zeusa, Thalię na którą natknęliśmy się już pod koniec tomu drugiego. Jest ona dzieckiem jednego z trójki najpotężniejszych bogów.
Bogów Artemide i Apolla, którzy są rodzeństwem.
Nico i Bianca di Angelo brat i siostra, potężni herosi, którzy nie wiedzą jeszcze kto jest ich rodzicem.


''- Eee... No, w końcu Chejron wyszedł w piżamie i papilotach na ogonie i...

- On nosi papiloty na ogonie?

Grover zakrył dłonią usta.

- Nieważne - powiedziałem. - Mów dalej.''

Wiele wątków w książce kiedy czytałam, rozśmieszało mnie zwłaszcza bogowie, którzy na pierwszy rzut oka wydają się poważnymi wrogami. Spodobało mi się jak Rick Riordan opisywał poszczególych bogów, robił to w sposób ciekawy a zarazem śmieszny.
7/10

~Juta

3 komentarze:

  1. Słyszałam o tej książce, ale nie miałam okazji przeczytać.
    Zapowiada się ciekawie, sięgnę po nią napewno! :D
    Buziaki :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hejka! Nominowałam cię do TMI Book TAG http://alejaczytelnika.blogspot.com/2016/02/tmi-book-tag.html ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za nominację, jak tylko znajdę czas to się za to zabiorę :)
      Pozdrawiam

      Usuń