sobota, 6 sierpnia 2016

[37] Oddam ci słońce - Jandy Nelson




Opis:
JUDE
Czasem nawet najpiękniejszy świat, w którym wschody słońca trwają cały czas, nie może
wynagrodzić doznanych krzywd.
Pełna energii buntowniczka zabiegająca o uwagę matki. Samotna i skrycie romantyczna. Podjęła
wiele złych decyzji, których skutki musi ponieść.
Kiedyś brat bliźniak był jej najlepszym przyjacielem...

NOAH
Czasem pragniesz czegoś tak bardzo, że jesteś gotów oddać za to cały świat. Nawet słońce.
Noah jest nieśmiały i delikatny. Skonfliktowany z ojcem, silnie związany z matką. Zakochany w sztuce. Marzy o tym, żeby zostać artystą. Jednak staje się kimś, kim nigdy nie chciał być.
Kiedyś on i Jude, jego siostra bliźniaczka, byli nierozłączni...


"Kiedy spotykasz pokrewną duszę, to tak jakbyś wszedł do domu, w którym już kiedyś byłeś - rozpoznajesz meble, obrazy na ścianach, książki na półkach, zawartość szuflad: znalazłbyś tam drogę nawet po ciemku."


Tytuł: Oddam ci słońce
Autor: Jandy Nelson 
Tytuł oryginału: I will give you the sun
Tłumaczenie: Dominika Cieśla-Szymańska
Wydawnictwo: Moondrive, Otwarte
Data wydania: 12 sierpnia 2015
Liczba stron: 374
Cykl: - 


Sięgnęłam po książkę, głównie dlatego że tyle pozytywnych opinii krążyło na jej temat, więc musiałam się sama przekonać i zajrzeć do środka. "Oddam ci słońce" zakupiłam na znak.com, była wtedy tam jakaś promocja.^^


"-Dasz mi ten rysunek? (...)
-Jak dasz mi słońce, gwiazdy, oceany i wszystkie drzewa, może się zastanowię - mówię, wiedząc, że się nie zgodzi. Wie, jak strasznie chciałbym mieć słońce i drzewa. Dzielimy świat między siebie, od kiedy skończyliśmy pięć lat. Idę na całość: po raz pierwszy władza nad światem jest w moim zasięgu.
-Noah, żartujesz chyba - mówi, prostując się. Wkurza mnie to, jaka jest wysoka. Jakby ją ktoś rozciągnął przez noc. - Wtedy zostałyby mi tylko kwiaty. (...)
-Okej - ciągnie.- Drzewa, gwiazdy, oceany.Dobra.

-I słońce, Jude.
-No dobra - mówi, co mnie kompletnie zdumiewa. - Dam ci słońce."



Rozdziały są pisane z obu perspektyw , dzięki czemu możemy poznać jeszcze bliżej bohaterów. Historia z punktu widzenia Noaha jest pisana w wieku 13/14 lat, natomiast Jude w wieku 16 lat.
Ogromnym plusem jest czcionka, która ułatwia szybkie czytanie.




"Większość ludzi, kiedy widzi się ich po raz kolejny, wygląda inaczej, niż się ich zapamiętało."



Do mnie bardziej przemówiła historia Jude, aż chciało się ją czytać natomiast historia Noaha mnie drażniła, czasami chciałam po prostu ją pominąć i zacząć czytać o Jude.
Co do okładki jest naprawdę cudowna! *_*




Książka niezbyt skradła moje serce, tak naprawdę spodziewałam się czegoś lepszego.
Po przeczytaniu czuję lekki niedosyt, ale nie żałuję czasu poświęconego na tę książkę.


Moja ocena: 6/10

8 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, książka mogła być lepsza, ale w sumie można znaleźć w niej wiele wartościowych rzeczy o rodzinie, dojrzewaniu, miłości.
    Z tego co pamiętam to mi bardziej przypadła do gustu część Noaha
    Pozdrawiam, pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też miałam ochotę ją przeczytać, już sam okładka zachęca, może kiedyś trafi w moje ręce. Ciekawa jestem, jakie byłyby moje odczucia po przeczytaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka piękna, z tym się zgadzam. A co do historii to wiele nie mogę powiedzeń. Jeszcze nie czytałam, ale mam zamiar, pomimo niektórych negatywnych opinii, z którymi się spotkałam.
    Pozdrawiam cieplutko :)
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jakiś czas temu czytałam jakiś fragment i właśnie denerwowała mnie Jude xD No ale całej książki nie znam, więc w sumie nie powinnam się wypowiadać :P Kiedyś poznam ^_^ Lubię motyw bliźniaków! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja słyszałam tyyyle pozytywnych opinii, że aż mnie zasmuciłaś stwierdzeniem, że była średnia. Przy następnej wizycie w księgarnii (lub zamówieniu internetowym) od razu lecę po "Oddam ci słońce", muszę się na własnej skórze przekonać, czy to dobra książka czy nie.
    CO do okładki się zgadzam- cudowna!
    http://roksanaphotoechelon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zakochałam się w tej książce i jestem pewna, że za jakiś czas znowu po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ją w planach, ale nie wiem kiedy się do niej zabiorę..
    PS świetny blog, obserwuje! :)

    OdpowiedzUsuń