środa, 26 października 2016

[45] Zabójczyni i Władca Piratów - Sarah J. Maas





Tytuł: Zabójczyni
Autor: Sarah J. Maas
Tytuł oryginału: 
Tłumaczenie: Marcin Mortka
Wydawnictwo: Uroboros
Data wydania: 22 kwietnia 2015
Liczba stron: 462



Chcesz wiedzieć, co działo się z zabójczynią Celaeną przed akcją Szklanego Tronu? Oto cztery historie, które opowiadają o jej wcześniejszych losach.



Zabójczyni i Władca piratów

Opis:
Groźna Zabójczyni Celaena Sardothien pragnie dokonać odwetu. Gildia Zabójców wysyła ją na daleką wyspę na tropikalnych morzach, gdzie Celaena ma odebrać dług od Władcy Piratów. Gdy jednak dowiaduje się, że spłatę uzgodniono nie w pieniądzach, a w niewolnikach, charakter jej misji nagle ulega zmianie i zabójczyni zaryzykuje wszystkim, by naprawić dziejące się zło.




Po nowelki sięgnęłam, bo ciekawiło mnie co też autorka tutaj wymyśli, a także po to, aby dowiedzieć się czegoś więcej o Samie, o który główna bohaterka wspomina z tęsknotą.
Byłam troszkę zdziwiona że kontakty pomiędzy nimi były inne niż mogłabym się spodziewać. Można powiedzieć że bohaterka początkowo wręcz nielubi Sama.


"-Jeśli kiedykolwiek powiesz komuś, że się tuliliśmy do siebie, wypruję ci flaki. (...)
-Chodź już, Sardothien. Jeśli zmęczyłaś się ratowaniem niewolników i niszczeniem pirackich miast, pora wrócić do domu."


Zakończenie nowelki mogło się inaczej skończyć, ponieważ nie wiadomo jak król zabójców zareagował na to co dziewczyna zrobiła.


Zabójczyni i czerwona pustynia

Opis:
Ranna i upokorzona Celaena wyrusza w podróż. Ma odbyć szkolenie na dalekim południu, u okrytych złą sławą Milczących Zabójców. Musi zdobyć list polecający od samego Niemego Mistrza - ten jednak decyduje się szkolić jedynie nielicznych. 

Druga z czterech nowelek pani Maas.
Na pustyni bohaterka ma odbyć tak zwaną karę, za nieposłuszeństwo wobec króla zabójców, jednak czy Celaena nie wyniesie z tej wyprawy jakiś korzyści?
W tej nowelce poznajemy Ansel, współlokatorkę Celaeny, która tak naprawdę odegrała większą rolę od Niemego Mistrza,


"Wiedział, że słowa mogą okazać się równie groźne, jak stal."


Zabójczyni i podziemny świat

Opis:
Celaena musi zabić Donevala, wpływowego i świetnie strzeżonego spiskowaca. Zamieszana w rozgrywki polityczne bohaterka ma przejąć znajdujące się w rękach Donevala cenne dokumenty związane z handlem żywym towarem. Celem wyzwania jest nie tylko unicestwienie człowieka, lecz także walka o życie wielu zniewolonych ludzi. Czy jednak dziewczyna na pewno zabija odpowiednią osobę?


Celaena wróciła do Gildii Zabójców po szkoleniu na Pustyni, postanowiła się "uwolnić" od Arobynna, wraz z Samem, spłacić długi i utrzymywać się na własny koszt. Ale czy wszystko pójdzie po jej myśli?


"-Kocham cię- powtórzył i znów nią potrząsnął.-Od lat.A on cię skrzywdził i zmusił mnie do przyglądania się kaźni, bo od dawna zdawał sobie z tego sprawę.Ale gdybyś miała wybrać, wybrałabyś Arobynna, a ja tego nie zniosę!Jedynym słyszalnym odgłosem były ich nierówne oddechy na tle plusku podziemnej rzeki.-Jesteś przeklętym idiotą!-szepnęła Celaena, łapiąc go za materiał tuniki.-Jesteś kretynem, osłem i przeklętym idiotą!Sam wyglądał jakby został uderzony, ale dziewczyna nie przerywała. Ujęła jego twarz i dodała:-Bo wybrałabym ciebie.I pocałowała go. "


Zabójczyni i imperium Adarlanu

Opis:
Zabójczyni pragnie spłacić Gildię i odejść z ukochanym. Przedtem jednak musi wykonać jeszcze jedno zadanie. Nagroda za zabójstwo jest duża, podjęte ryzyko ogromne, ale czy wszystko pójdzie zgodnie z planem?


Ta nowelka jest chyba najsmutniejsza i zarazem najtrudniejsza do przeczytania, ponieważ to co się w niej wydarzyło, przerosło mnie.
Oczywiście wiedziałam co się stanie z Samem, ale nie sądziłam,że autorka to przedstawi w tak brutalny sposób. Było mi bardzo smutno, ponieważ zdążyłam polubić Sama.
Na końcu tejże nowelki, dowiadujemy się kto zdradził Celaene (muszę się przyznać że podejrzewałam tą osobę.)


"-Myślisz, że po śmierci zostaniemy ukarani za to, co zrobiliśmy za życia?-Myślę, że po śmierci, bogowie nie będą mieli pojęcia, co z nami zrobić-odparła."




Podsumowują dzięki tym czterem nowelką dowiedziałam się więcej o Samie,(którego jak już wcześniej wspominałam zdążyłam polubić). Dowiadujemy się też więcej o samej zabójczyni, która mieszkała w Gildii Zabójców. Można się też dowiedzieć jak stała się sławną zabójczynią a także jak wyglądały jej treningi.
"Zabójczyni" jak najbardziej mi się podobała i polecam ją gorąco :D


Moja ocena: 9/10 

2 komentarze:

  1. W Szklanym tronie mój postęp zatrzymał się na drugiej części, ale te nowelki z chęcią bym przeczytała :D Chciałabym poznać Sama i historię Celaeny przed turniejem ^_^ ^_^

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam pierwszego tomu, ale jest to moje must read, więc niebawem zrobię jakieś zakupy :D
    Pozdrawiam cieplutko,
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń